Alex

Als eerste in Nederland maakte Alex in 1999 beleggen toegankelijk voor iedereen. Inmiddels is Alex onderdeel van BinckBank. Voor beide merken hebben we een contentstrategie geschreven. Een strategie die klanten die zelf online beleggen of hun vermogen laten beheren op de hoogte houdt, inspireert en helpt de juiste keuzes te maken.

Een belangrijke uitdaging was de vraag hoe we met content kunnen bijdragen aan het onderscheid tussen beide merken enerzijds en tussen de concurrentie anderzijds. Het plan is gestoeld op een aantal strategische uitgangspunten en maakt onderscheidt in verschillende typen content:

 

  • informerende content die klanten op de hoogte houdt
  • inspirerende content die klanten op ideeën brengt
  • instrumentele content die klanten de tools geeft om het zelf te doen
  • instruerende content die uitlegt hoe tools en informatie gebruikt kunnen worden
  • educatieve content die van de klant een betere belegger maakt
  • coachende content die klanten helpt hun doelen te bereiken
  • waarschuwende content die de klant wijst op risicio's
  • relationele content die de onderlinge relatie versterkt

Voor elk type content is een apart content- en verbeterplan gemaakt met concrete, lange en korte termijn verbeterpunten.

Naast deze omvangrijke en complexe opdracht, hebben we ook de opdracht gekregen mee te denken over een kennisplatform voor Alex gericht op prospects.