Filter

Geplaatst: 
1 augustus 2015

Ga er even goed voor zitten en haal diep adem. Het gaat hier om een gewichtige zaak. Om het verschil tussen echte en valse content. Een verschil dat met het blote oog nauwelijks is op te merken, maar allesbepalend is voor de waarde en toekomst van content marketing.

Geplaatst: 
1 juli 2015

Het is niet zo makkelijk om je doelgroep door en door te leren kennen, zeker niet als de financiële middelen ontbreken om grootschalig klantonderzoek te kunnen doen. Toch kun je niet zonder. Marketing bedrijven zonder kennis van je doelgroep is als zeilen op wateren waar geen kaarten van zijn. Hoe leer je je klant kennen als je broekzak?

Geplaatst: 
1 juli 2015

De eerste stap in de customer journey heeft alles te maken met bewustwording. De potentiële klant ervaart een probleem. Alleen, hij is zich er niet van bewust. Of ziet geen reden daar stante pe iets aan te doen. Jammer, want zolang de prospect geen accuut probleem ervaart, heb jij voor hem geen oplossing. De vraag is dus: waarmee schud je je prospect wakker?

Geplaatst: 
1 juni 2015

Soms krijg je van iemand of een organisatie zoveel pushberichten dat je er klaar mee bent. Je schrijft je uit, ontvolgt of drukt op een andere knop waarmee je er definitief van verlost bent. Een typisch geval van prospect geeft een vinger en marketeer pakt de hele hand. Overdaad schaadt. Maar wat is dan wel een goede frequentie?

Geplaatst: 
1 februari 2015

Op 1 januari 1881 richtten de broers dr. Gerhardus Wijnandus Bruinsma en dr. Vitus Jacobus Bruinsma De Vereniging tegen de Kwakzalverij op. Deze vereniging is anno 2014 alive and kicking. Doel: de bestrijding van de kwakzalverij op geneeskundig en aanverwant gebied. Nochtans ziet de vereniging content marketing niet als aanverwant gebied. Toch zijn er ook in ons vakgebied de nodige wonderdokters actief. Hoed u voor hokus pokus content!

Geplaatst: 
1 januari 2015

Stel, ik leg jou als marketingdeskundige de volgende, overbekende quote van Henry Ford voor: "Any customer can have a car painted any color that he wants so long as it is black." Als ik je zou vragen of je je in deze stelling kunt vinden, dan wed ik tien tegen een dat je antwoord 'nee' is. In deze tijden van individualisme gaat het om maatwerk. Zeker bij content marketing. Waarom vertoont content marketingguru Joe Pulizzi dan Henry Ford-achtige trekjes?

Geplaatst: 
1 december 2014

Een tijdje terug had ik de eer een kleine Twitter conversatie te mogen voeren met content marketing evangelist: Joe Pullizi. Die conversatie ontstond nadat Joe mij en zijn andere 39.287 volgers en tweet stuurde. Een ogenschijnlijk onschuldig berichtje. Maar schijn bedriegt want met die 104 tekens tellende tweet lapte Joe de grondbeginselen van content marketing aan zijn Texaanse cowboylaars.

Geplaatst: 
1 maart 2014

Zowel voor als na de aankoop, vinden er tijdens de 'Customer journey' namelijk verschillende ‘zachte’ conversies plaats. Conversies die nodig zijn om het uiteindelijke doel te bereiken: de kassa laten rinkelen. Content marketing is bij uitstek geschikt om die conversies te bevorderen, om jouw doelgroep te verleiden de volgende stap te zetten.