Filter

Geplaatst: 
1 januari 2017

Als we nadenken over wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft is het altijd leuk om het te hebben over iets wat we nog niet kennen. Iets NIEUWS. Nieuwe trends. Nieuwe technologieën. Nieuwe apps. Nieuwe media. Nieuwe kansen. Daar gaat dit verhaal dus niet over. Nog niet. Liever zou ik eerst achterom willen kijken. Naar iets waar we de afgelopen jaren een afgrijselijke hoeveelheid geld en energie in hebben gestoken, maar vergeten zijn te gelde te maken: ons digitale eigendom.

Geplaatst: 
18 maart 2016

Iedereen zegt het: ‘Merken zijn uitgevers geworden.’ Dat is waar. En niet waar. Onze stukken zijn professioneel, maar waarom dan die ongelofelijke creatieve armoede als het gaat om het in beeld brengen ervan? Die beelden van managers die staan te juichen, elkaar de handen schudden of grafieken en tabellen op een doorzichtig bord kalken... Is daar niet iets op te bedenken? Iets wat die verhalen groot kan maken. Waarmee je kan opvallen in de overvolle kiosk die LinkedIn heet?

Geplaatst: 
1 mei 2014

Nu reclame zijn werking begint te verliezen, dreigt het beroep van reclamemaker verloren te gaan. Dat is zonde. Want de reclamemaker is toch de rattenvanger van Hamelen. De alchemist die van lood goud maakt. De Don Juan. En niet te vergeten de legger van het Gouden Ei. Dus is het geen tijd om na te denken over alternatief emplooi voor deze commerciële kunstenaar?

Geplaatst: 
1 november 2013

Waarom is het tijd voor content marketing? Omdat je investeert in iets wat niet goed meer werkt? Omdat je met reclame geen vrienden maakt? Omdat je betaalt voor iets wat gratis is? Of omdat het moet van Google? Ja. En er is nog iets: je moet iets met social media wil je er de vruchten van plukken.

Geplaatst: 
1 september 2013

Google is de God aller gidsen. Van de slordige 100 miljard zoekopdrachten die wereldwijd maandelijks worden gegeven, neemt Google zo'n 70% voor zijn rekening. Wie gevonden wil worden, dient zich te houden aan de wetten die deze almachtige Gidsgod uitvaardigt.

Geplaatst: 
1 juli 2013

De teloorgang van de ooit zo Grote Winkler Prins illustreert dat de gevestigde mediatitels niet meer het alleenrecht hebben op het bieden van informatie, educatie en vermaak. Het internet heeft een einde gemaakt aan de schaarste. Iedereen kan content maken en uitgeven.

Geplaatst: 
1 juni 2013

Waarom is het tijd voor content marketing? Omdat de zoekterm 'content marketing' in Google trends omhoog vliegt? Omdat grote jongens als L'Oréal, Volkswagen of Ikea het licht hebben gezien? Of omdat je manager er laatst over begon? Zou kunnen, maar belangrijker nog: met reclame maak je geen vrienden.

Geplaatst: 
1 april 2013

Waarom is het tijd voor content marketing? Omdat ze in Amerika hun mond vol hebben over content marketing? Omdat grote jongens als Coca-Cola, Ikea of Nike het licht hebben gezien? Omdat je dan lekker innovatief bezig bent? Nee. Je investeert in iets wat gewoon niet goed meer werkt.