Content die je wilt delen met anderen

Wanneer content volop wordt gedeeld, vermenigvuldig je het doelgroepbereik. Kosteloos! Daarom besteden we veel aandacht aan de deelbaarheid van jouw content. Natuurlijk, door die heel aantrekkelijk en waardevol te maken. Maar ook door de juiste kanalen te kiezen, het delen te faciliteren en jouw doelgroep aan te sporen om jouw content te delen.

Primair gaat het bij delen om de aantrekkelijkheid, betrokkenheid en relevantie van de boodschap. Dat zijn dan ook uitgangspunten bij contentstrategie en -creatie. Maar we kijken ook naar de motieven die mensen hebben om te delen. Zo wil de een aandacht krijgen voor iets wat hij of zij belangrijk vindt, terwijl de ander zichzelf ermee wil profileren.

De juiste kanalen

Hierbij speelt ook de keuze van de kanalen een grote rol. Zo wordt op de eigen website vaak minder gedeeld dan op bijvoorbeeld Facebook of een platform voor professionals. Tot slot denken we uitgebreid na over de vraag hoe we de doelgroep kunnen activeren om jouw content te delen. Bijvoorbeeld door ambassadeurs in te zetten of de doelgroep te belonen.

Word of mouth is the best medium of all.
William Bernbach

En dan: conversie!

Uiteindelijk wil je resultaat. Content moet ervoor zorgen dat de doelgroep de volgende stap zet in de customer journey. En daarna de volgende, net zolang totdat het einddoel is bereikt. Hoe we dat voor elkaar krijgen lees je op deze pagina.

Ga voor G-kracht

Als content marketingbureau helpen we je graag de G-kracht van jouw content te vergroten. Content met G-kracht is content waar naarstig naar wordt Gezocht, die wordt Gevonden of waarmee men wordt Geconfronteerd, volop wordt Geconsumeerd, alom wordt Gewaardeerd, rijkelijk wordt Gedeeld en leidt tot het Gedrag dat jij wilt realiseren bij jouw doelgroep.

 

Meer bereik op social media? Maak het jouw ambassadeurs makkelijk

Met PostSpeaker plaats je jouw berichten automatisch op de social media accounts van jouw ambassadeurs. Geen gedoe, wel impact. Benieuwd hoe het werkt? Probeer nu 14 dagen gratis.

Probeer gratis