Content die de kassa laat rinkelen

Content zal moeten leiden tot conversie. Uiteindelijk draait het om ROI. Om de doelgroep te verleiden de volgende stap te zetten in de customer journey én alle nodige stappen daarna, heb je een goed doortimmerd conversieplan nodig. Een plan dat laat zien langs welke route(s) en met welke call-to-actions de eindbestemming wordt bereikt. Dat plan kunnen we voor jou verzorgen.

Vaak wordt content gepubliceerd zonder dat nagedacht is over een vervolgactie. Wat wil je van de doelgroep nadat hij jou is gaan volgen, jouw blog heeft gelezen, video heeft gedeeld of evenement heeft bijgewoond? Wat wordt de call-to-action?

Content die converteert

Content marketing is bij uitstek geschikt om conversies te bevorderen, maar dan zul je wel moeten weten wat die volgende stap is en de doelgroep moeten aansporen om die te zetten. Bovendien is het zaak alle conversies in kaart te brengen aan de hand van kpi’s die ertoe doen. En die verschillen per fase in de klantreis. Wij kunnen je daarbij helpen.

Naast kpi's zoals views, likes, downloads en aanvragen, is het van belang traditioneel communicatie-onderzoek te doen. Alleen daarmee weet je bijvoorbeeld of de doelgroep jou is gaan zien als thought leader en of je haar echt hebt geholpen met de content die je hebt aangeboden. Dankzij dergelijk onderzoek en het monitoren van kpi's brengen we de effectiviteit in kaart en kunnen we het rendement vergroten.

If content is king, than conversion is queen.
John Munsell

Ga voor G-kracht

Als content marketingbureau helpen we je graag de G-kracht van jouw content te vergroten. Content met G-kracht is content waar naarstig naar wordt Gezocht, die wordt Gevonden of waarmee men wordt Geconfronteerd, volop wordt Geconsumeerd, alom wordt Gewaardeerd, rijkelijk wordt Gedeeld en leidt tot het Gedrag dat jij wilt realiseren bij jouw doelgroep.ep.

Meer bereik op social media? Maak het jouw ambassadeurs makkelijk

Met PostSpeaker delen jouw ambassadeurs jouw social mediaberichten automatisch op Twitter, LinkedIn en Facebook. Benieuwd hoe het werkt? Probeer nu 14 dagen gratis.

Probeer gratis