Filter

Geplaatst: 
16 oktober 2017

Rijk gedeelde content is schaars. En op zoek naar de oorzaak wijzen we altijd naar de inhoud. Die moet sensationeler, onthullender, dramatischer en verleidelijker. Maar daar zitten grenzen aan. Als merk willen en kunnen we niet allemaal worden zoals Panorama, Red Bull of Froot. Los daarvan moet je het vaak doen met wat er ligt. Moet je dan maar genoegen nemen met een paar schamele shares?

Geplaatst: 
10 september 2017

Wie zich niet de luxe kan permitteren om zijn content tegen betaling onder de aandacht van zijn publiek te krijgen, moet het hebben van mensen die bereid zijn die content te delen. Uit onderzoek blijkt echter dat de meeste berichten op social media sporadisch worden gedeeld. Het lijkt weinig content marketeers iets te kunnen schelen. Hoe erg is het eigenlijk als jouw content niet of nauwelijks wordt gedeeld?

Geplaatst: 
17 mei 2017

Ambassadeurs zijn sociale micromedia die, bij elkaar opgeteld en in potentie, een enorme boost kunnen geven aan het socialmediabereik van bijvoorbeeld jouw blogs, vacatures, marketingacties of nieuwsberichten. Ze hoeven daarvoor maar één ding te doen: die content delen. Met welke social advocacy-tool krijg je dat het beste voor elkaar? Om die keuze te maken, heb ik 7 selectiecriteria voor je op een rij gezet.

Geplaatst: 
29 maart 2017

Vrijwel elke organisatie heeft ambassadeurs. Collega's bijvoorbeeld of trouwe klanten, leden of supporters. Belanghebbenden die vrijwel allemaal wel een LinkedIn profiel, Twitter account of Facebook pagina hebben. Het merendeel zal bereid zijn jouw content via die sociale mediakanalen te delen als je het vraagt. Maar, doen ze het ook echt als het erop aan komt? Hoe zorg je ervoor dat jouw ambassadeurs en masse gaan delen en zorgen voor een weergaloze impact? Misschien heb ik dé oplossing....

Geplaatst: 
29 maart 2017

Begin dit jaar is de nieuwe website van newpublic live gegaan. Newpublic versterkt provincies en gemeenten met jong, hoger opgeleid talent dat bij de overheid wil werken om het verschil te maken. Zij worden als trainee ingezet bij diverse gemeenten en overheden. De site is bedoeld om potentiële kandidaten te interesseren voor een traineeship. Van de inhoud was verantwoordelijk voor de opzet, functoneel ontwerp, vormgeving, teksten en bouw van de site.

Geplaatst: 
29 maart 2017

Voor KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie) maakten we onderstaande serie informatieve factsheets in infographic stijl over veelvoorkomende aandoeningen, zoals COPD, artrose, reuma en etalagebenen. De factsheets zijn bedoeld om o.a. verzekeraars en overheid te laten zien wat de meerwaarde is van fysiotherapie bij de preventie en behandeling van deze aandoeningen.

Geplaatst: 
10 februari 2017

We delen wat af online. Steeds meer, vaker en sneller. Vanaf verschillende bronnen en met meer mensen. Toch deelt niet iedereen. En we delen ook niet allemaal op dezelfde manier. Er is geen ‘gemene deler’ om het zo maar te zeggen. De New York Times dook in de psychologie van het delen en kwam met zes type delers.

Geplaatst: 
1 januari 2017

Als we nadenken over wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft is het altijd leuk om het te hebben over iets wat we nog niet kennen. Iets NIEUWS. Nieuwe trends. Nieuwe technologieën. Nieuwe apps. Nieuwe media. Nieuwe kansen. Daar gaat dit verhaal dus niet over. Nog niet. Liever zou ik eerst achterom willen kijken. Naar iets waar we de afgelopen jaren een afgrijselijke hoeveelheid geld en energie in hebben gestoken, maar vergeten zijn te gelde te maken: ons digitale eigendom.