Dit zijn de tien belangrijkste vragen die je tenminste zult moeten beantwoorden om je content marketing strategie te bepalen:
- Met welk doel zetten we content marketing in?
- Op wie richten we ons?
- Met welke onderscheidende, aantrekkelijke content sluiten we aan op de informatiebehoefte en hoe zorgen we ervoor dat de volgende stap in de customer journey wordt gezet?
- Hoe zorgen we ervoor dat de content wordt gevonden (via Google)?
- In welke vorm gaan we de content aanbieden?
- Welke (paid, owned, earned) kanalen zetten we in?
- Wanneer en hoe vaak gaan we publiceren?
- Hoe gaan we de content promoten en hoe zorgen we ervoor dat die wordt gedeeld?
- Met welke kpi’s meten we de doelstelling en hoe gaan we die monitoren?
- Wat hebben we nodig om het plan te realiseren in termen van tijd, geld en mankracht?
Kun je wel wat hulp gebruiken bij jouw content marketing strategie?
Van de inhoud heeft ruime ervaring met het bepalen van contentstrategiën en het opstellen van een content marketingplan, zowel voor B2B als B2C kanten. Zo hebben we Alex en Binck Bank, NVN, KNGF, Weee en Novisource aardig op weg kunnen helpen.