Geplaatst: 
16 oktober 2017

Rijk gedeelde content is schaars. En op zoek naar de oorzaak wijzen we altijd naar de inhoud. Die moet sensationeler, onthullender, dramatischer en verleidelijker. Maar daar zitten grenzen aan. Als merk willen en kunnen we niet allemaal worden zoals Panorama, Red Bull of Froot. Los daarvan moet je het vaak doen met wat er ligt. Moet je dan maar genoegen nemen met een paar schamele shares?

Geplaatst: 
1 februari 2014

Ken je het AIDA-model nog? Awareness, interest, desire, action? Een beetje simpel, een beetje oud (1925). Maar wel bruikbaar. Reclamemakers maken er gebruik van. En ik als content marketeer ook. Om uit te leggen waarom content marketing een duurzamere en goedkopere manier is om klanten voor je te winnen.

Geplaatst: 
1 maart 2014

Zowel voor als na de aankoop, vinden er tijdens de 'Customer journey' namelijk verschillende ‘zachte’ conversies plaats. Conversies die nodig zijn om het uiteindelijke doel te bereiken: de kassa laten rinkelen. Content marketing is bij uitstek geschikt om die conversies te bevorderen, om jouw doelgroep te verleiden de volgende stap te zetten.

Geplaatst: 
1 juli 2015

Het is niet zo makkelijk om je doelgroep door en door te leren kennen, zeker niet als de financiële middelen ontbreken om grootschalig klantonderzoek te kunnen doen. Toch kun je niet zonder. Marketing bedrijven zonder kennis van je doelgroep is als zeilen op wateren waar geen kaarten van zijn. Hoe leer je je klant kennen als je broekzak?

Pagina's