Traditionele media hebben vandaag de dag bovendien niet langer het alleenrecht op het bieden van informatie, educatie en vermaak. Iedereen kan content maken, publiceren en daarmee zijn eigen publiek opbouwen. Dus waarom nog betalen voor mediabereik?
Meer hierover lees je in deel 3 van de blogserie 'Waarom content marketing? Je betaalt voor iets wat GRATIS is’
#3: Content is de brandstof voor social media
Terwijl de traditionele media terrein verliezen, beleven social media gouden tijden. Moet je daar als marketeer iets mee? Ja, social media zijn belangrijk voor jouw marketingsucces, aldus 83% van de Amerikaanse marketeers (bron: Hubspot.com).
Op een platform als Facebook kun je de interactie met de doelgroep aangaan, de betrokkenheid vergroten en zelfs leads genereren. Tenminste, als je de juiste content aanbiedt. Content die zo waardevol en aantrekkelijk is dat die rijkelijk wordt gedeeld.
Meer hierover lees je in deel 5 van de blogserie ‘Waarom content marketing? Je MOET toch iets met SOCIAL media’
#4: Het moet van Google
Goede wijn behoeft geen krans. Mits u die wijn kan vinden. Een hoge ranking in de zoekresultaten van Google zorgt daarvoor. Bijna de helft van de online shoppers (44%) begint met een zoekopdracht op een zoekmachine. En 60% van de sitebezoeken via Google is afkomstig van de top 3 van organische zoekresultaten (bron: Hubspot.com).
Google beloont bedrijven die hoogwaardige content produceren met een hogere positie. En niet alleen Google, ook de gebruikers zelf. Content die waardevol is, wordt veelvuldig gewaardeerd, gedeeld en besproken.
Meer hierover lees je in deel 4 in de blogserie 'Waarom content marketing? Het MOET van Google'
#5: Een gelijkwaardige relatie gaat langer mee
De tijd dat je als merk mensen kunt opleggen wat goed voor ze is, ligt voorgoed achter ons. Mensen zijn kritisch en maken hun eigen keuzes. Daar kun je hen bij helpen. Door te luisteren en op maat, relevante en aantrekkelijke content aan te bieden. Met content marketing ga je de dialoog aan met jouw klanten en prospects. Je investeert in een gelijkwaardige relatie door behulpzaam, waardevol en eerlijk te zijn.
Meer hierover lees je in deel 2 in de blogserie 'Waarom content marketing? Met reclame maak je geen VRIENDEN'
Er is niet alleen een noodzaak. Er valt veel te winnen
Bovenstaande redenen 'dwingen' marketeers om op zoek te gaan naar nieuwe wegen om hun doelgroep(en) effectief te bereiken. Er is echter niet alleen een noodzaak, content marketing biedt je de kans om het rendement op jouw marketingcommunicatie-inspanningen aanzienlijk te verbeteren.
Meer over de voordelen van content marketing lees je in dit artikel.