Filter

Geplaatst: 
8 januari 2018

Menig content marketeer zal zich hebben voorgenomen om dit jaar met een ijzeren regelmaat meer en vooral betere content te verspreiden. Om die onder de aandacht van de B2B-doelgroep te krijgen, is betaalde promotie tegenwoordig bittere noodzaak. Wat kost betaalde promotie eigenlijk, wegen de kosten op tegen de opbrengsten en is er wellicht een goedkoper alternatief om je doelgroep te bereiken?

Geplaatst: 
1 december 2015

Content curatie is zoiets als leentjebuur spelen. Je gaat naar de buren, haalt daar interessante content rondom een bepaald onderwerp weg, maakt een selectie, voegt desnoods wat eigen smaak toe, publiceert het op je eigen platform(s) en deelt het met je volgers via social media. Hoe ga je er als thought leader mee om?

Geplaatst: 
1 oktober 2015

Content marketing krijgt de volle aandacht. Dat is mooi. Maar ook linke soep, want het gevaar bestaat dat marketeers zich als uitgehongerde wolven op het wondermiddel storten, ontdekken dat het toch niet oplevert wat ze ervan verwachtten en het gedesillusioneerd als een uitgebluste snelkooppan bij het oud vuil zetten.

Geplaatst: 
1 september 2015

Op de blog van Newscred.com vond ik een handig overzicht met 50 manieren om meer inschrijvingen te krijgen voor je nieuwsbrief. Sommige tips vergen aardig wat inspanning, maar de meeste vallen in de categorie ‘kleine moeite, groot plezier’. Ik zou zo mijn emailadres achterlaten om deze tips te krijgen. Wat staat er zoal in de lijst? Ik geef een aantal vorbeelden.

Geplaatst: 
1 maart 2015

Reclameonderbrekingen werden tot voor kort geaccepteerd, of beter: getolereerd. Maar de consument is er niet van gediend. En gebruikt smartphone, tablet en afstandsbediening als vliegenmepper om iedere ongewenste boodschap als een irritante bromvlieg dood te slaan. Toch zul je af en toe moeten 'storen'. Hoe pak je dat op een verantwoorde manier aan?

Geplaatst: 
1 oktober 2014

Veel bedrijven lopen vast wanneer ze hun eerste content marketingstappen zetten. Een vaak gehoorde oorzaak is het gebrek aan draagvlak of het wegvallen daarvan. Hoe creëer je draagvlak en hoe behoud je het?