Tips & Tricks

Zo krijg je meer inschrijvers voor je nieuwsbrief

Geplaatst: 
1 september 2015

Om met je emailings een hoger bereik te halen, heb je een groter bestand nodig. Op de blog van Newscred vond ik een heel mooi overzicht met 50 manieren om meer inschrijvingen te krijgen. Sommige vergen aardig wat inspanning, maar de meeste vallen in de categorie ‘kleine moeite, groot plezier’. Kortom, een bijzonder nuttige lijst, ik zou zo mijn emailadres achterlaten om deze lijst te bemachtigen….

Wat staat er zo al in die lijst?

Ik geef een paar voorbeelden. Verder raad ik je aan een paar minuten de tijd te nemen om de hele lijst te bekijken op de site van NewsCred.

Gebruik de Facebook call-to-action button

Op Facebook is het sindskort mogelijk gebruik te maken van call-to-action buttons. Er zijn er zeven waaronder de knop ‘Sign Up’. Die kun je dus gebruiken om inschrijvers te werven door de knop bijvoorbeeld toevoegen aan een (gesponsord) bericht. Meer hierover lees je op deze pagina.

Blog in pdf formaat

Een heel simpele manier: maak van jouw populairste blogartikelen een pdf (of een verzameling) en bied die in ruil voor een emailadres aan.

Laat volgers zien wat ze missen

Ook een interessante: plaats een link naar een eerder verschenen nieuwsbrief op social media en laat zo jouw volgers zien wat ze hebben gemist. En vergeet niet een opt-in-box te plaatsen zodat ze zich kunnen inschrijven.

Gebruik een testimonial

En dan een testimonial van iemand die enthousiast is over jouw nieuwsbrief. Plaats die testimonial in de buurt van de opt-in box.

Benieuwd naar de overige 45 manieren?

Je vindt ze in dit blogartikel. Handig!

Share