Cases

Case: American Express Open Forum

Geplaatst: 
1 juni 2014

“Merken worden uitgevers”, is een voorspelling die je online regematig tegenkomt. Hij geldt zeker voor American Express dat met Open Forum een van de meest succesvolle content marketing cases heeft gebouwd.

Open Forum is een online magazine met als doel “powering small business succes”. Dat lukt aardig: Open Forum heeft 11.382 volgers op LinkedIn, 191.494 volgers op Twitter, 327.000 Facebook fans en bijna een half miljoen unieke bezoekers per maand (peildatum 31 januari 2013).

Medium van jewelste

Open Forum is, met andere woorden, een medium van jewelste. De site helpt ondernemers met informatie over allerlei onderwerpen: geld, marketing, techniek, innovatie, etc. Daar waar mogelijk en relevant, koppelt American Express de content aan zijn producten en diensten. Informatie daarover is in ieder geval altijd onder handbereik.

Van en voor ondernemers

De naam Open Forum komt niet zo maar uit de lucht vallen. Het is een open community waar iedereen zijn bijdrage aan kan leveren. En daarmee is het ook een podium voor ondernemers die als gastblogger lezers advies geven en praktische tips en tricks van de hand doen. Niet alleen gastbloggers leveren een bijdrage, een deel van de content is afkomstig van externe partijen als Inc. Magazine en Mashable. Tot slot maakt American Express deel van de content zelf.

 

Social media proof

De site is volledig geïntegreerd met alle belangrijke social media, waarbij elk medium zijn eigen specifieke functie heeft. Zo kondigt men op Twitter en LinkedIn de content aan met headlines. Facebook wordt gebruikt om o.a. de betrokkenheid te vergroten en ondernemersverhalen te delen. En op het YouTube kanaal vind je op onderwerp alle videocontent. Bijvoorbeeld bovenstaande video “How to Build Customer Loyalty”.

Share