Cases

Case: Coca-Cola Journey

Geplaatst: 
1 oktober 2013

De makers noemen het het meest ambitieuze digitale project waar ze ooit aan hebben gewerkt: ‘Coca-Cola Journey’, de nieuwe corporate website van Coca-Cola. De naam is afgeleid van het personeelsblad, 'Journey', dat Coca-Cola tussen 1987 en 1997 uitgaf. De nieuwe site, heeft dan ook alles weg van een online magazine.

Wat vooral interessant is, is hoe Coca-Cola invulling geeft aan alles wat corporate is. De afstandelijkheid die zo gebruikelijk is op corporate sites en in jaarverslagen is zelf op grote afstand gehouden. Het merk praat niet over wat ze belangrijk vindt, heeft gedaan of gaat doen. Het merk laat het zien. In woord en beeld. Het is niet beschrijvend, maar verhalend. Niet passief, maar actief. Geen woorden, maar daden. En dat maakt een groot verschil. Dat is ‘refreshing’. Corporate storytelling, dat zouden meer merken moeten doen!

Ik kan nu uiteenzetten wat er allemaal op te vinden is op de site, maar waarom zou ik als je er maar één klik van verwijderd bent? Gun jezelf een paar minuten om het te ontdekken. Go on a journey!

TIP
Op deze pagina legt Ashley Brown, Director, Digital Communications and Social Media, uit waarom de site is zoals die is. En lees dan ook de reacties op zijn uitleg. Bijvoorbeeld deze:

Thank you Coca-Cola for showing us how a big company can dance in this new world of Content Marketing.
Hashim Warren

Share

Nog even wat achtergrond: naar eigen zeggen investeert Coca-Cola elk jaar meerdere miljoenen dollars in de site. Achter de schermen werken vier full-time medewerkers aan de content, samen met 40 freelance schrijvers, fotografen, marketing en pr-mensen. De site trekt 1,2 miljoen unieke bezoekers per maand.