Cases

Case: Colgate Oral Care Center

Geplaatst: 
1 april 2014

Door de jaren heen zijn we wel een beetje immuun geworden voor de reclameboodschappen voor tandpasta. De ene belofte was nog mooier dan de ander. Praatjes vullen geen gaatjes. Dat wisten wij natuurlijk al lang, maar Colgate heeft het nu ook ontdekt en gooit het over een andere boeg met het contentplatform 'Oral Care Center'.

Het merk weet hoeveel waarde we hechten aan een mooi en gezond gebit. En hoe onzeker we kunnen zijn over onze mondhygiëne. In de Verenigde Staten speelt Colgate met het contentplatform 'Oral Care Center' hier op in met eerlijk en deskundig advies.

Stralend witte content

Vanuit content marketing oogpunt is de site zeker een bezoek waard, want de tandpastafabrikant heeft het goed voor elkaar. Op de site vind je artikelen, instructievideo’s, checklists en interactieve handleidingen. Ze gaan over alles wat met je mond en gebit te maken heeft: beugel, slechte adem, gevoelige tanden, gaatjes, tanden bleken, tandenborstels etc. De content is afgestemd op allerlei doelgroepen: kinderen, tieners, ouders, senioren, diabetes patiënten en mensen met Paradontitis.

Hoe krijg je een frisse adem?

Je kan er lezen of zien hoe je moet flossen, hoe kinderen hun tanden moeten poetsen, hoe je een frisse adem krijgt en krijgt zelfs advies over wat je  het beste drinken en eten om je tanden te beschermen. Zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de content is zeer indrukwekkend.

 

 

De content is redactioneel van opzet en komt geloofwaardig over. Natuurlijk komen de producten van Colgate aan bod op het moment dat de oplossing voor het probleem dat wordt behandeld of wanneer een demonstratie wordt gegeven. Dit gebeurt op een natuurlijke manier.

Colgate vult het gat dat de tandarts zou moeten vullen

Eigenlijk vervult Colgate op deze site de rol die de tandarts op zich zou moeten nemen, maar niet op zich neemt. Een gat waar Colgate heel handig in springt. En vult.

Share